ALGEMENE VOORWAARDEN VERHUIZINGEN

  1. Kleine voorwerpen (lusters, staan lampen, potten, enz. moeten op voorhand in gesloten dozen zijn verpakt. Indien dit niet het geval is, mogen verhuizers weigeren deze te verhuizen of gebeurt hun vervoer op eigen risico.
  2. Kasten moeten leeg zijn. Schabben moeten uit de kasten gehaald worden.
  3. Laden moeten leeg zijn en uit de kasten gehaald worden. De deurtjes moeten op slot en dicht gekleefd zijn.
  4. Indien er meubelen moeten gedemonteerd worden, dient dit uitdrukkelijk vermeld te worden bij het bestellen van de verhuizing. Meubelen die reeds gedemonteerd zijn, worden door ons personeel niet gemonteerd.
  5. Bij regenweer kan de klant: a) aan de verhuizers vragen de meubels in te pakken in plastic folie b) de meubels laten afdekken met dekens c) de verhuizers laten wachten tot de bui voorbij is d) de verhuizers gewoon laten verder werken
  6. Elektronische toestellen dienen in originele dozen verpakt te zijn. Indien dit niet het geval is, mogen de verhuizers weigeren deze te verhuizen of gebeurt hun vervoer op eigen risico.
  7. Matrassen dienen op voorhand ingepakt te zijn. Indien nodig kan de klant op het bureau plastic matrasbeschermers komen afhalen of aan de verhuizers vragen tijdens de verhuizing. De kosten hiervoor worden na de verhuizing verrekend.
  8. Verhuizingen ’s morgens beginnen ALTIJD om 7 u. ’s namiddags beginnen de verhuizingen NORMAAL GEZIEN tussen 11 en 14 uur, maar dit kan door ONVOORZIENE OMSTANDIGHEDEN steeds vroeger of later zijn. De klant is verantwoordelijk indien er gebruik dient gemaakt te worden van opritten en dient vooraf zijn schriftelijke toelating te geven om deze op te rijden.
  9. De klant dient de verhuisfirma op de hoogte te brengen van mogelijke obstakels voor de woning zoals palen, terrassen, telefoonkasten, bomen, de lengte van de voortuin en of de verhuizing op een binnenkoer moet plaatsvinden. De weg moet vrij gemaakt worden door de klant. De verhuizer kan in plaats van de klant deze (obstakels) verwijderen, maar de volle aansprakelijkheid rust op de klant.
  10. Er wordt altijd een factuur opgemaakt die op aanvraag na de verhuizing wordt opgestuurd. De facturatiekosten voor particulieren bedragen 6 EURO (incl.
    BTW).
  11. De meubelen die in de vrachtwagen geplaatst worden door iemand anders dan het verhuispersoneel zijn NIET verzekerd.
  12. De klant dient bij het vertrek naar het losadres zelf te controleren of alle goederen mee verhuisd zijn.
  13. Bij de verplaatsing van het ene adres naar het volgende blijft er steeds één persoon van de klant bij de verhuiswagen.
  14. De helpers van de klant moeten gedurende de hele verhuizing aanwezig zijn. Zij moeten fysiek in staat zijn hulp te bieden bij laden en lossen van ALLE stukken.
  15. De verhuisfirma behoudt zich het recht voor de overeenkomst te beëindigen zonder dat enige schadevergoeding kan worden geëist, ingeval van overmacht, staking, lock-out, brand, oorlog, mobilisatie, overstroming en andere natuurrampen, of elke oorzaak van vertraging onafhankelijk van de wil van de verhuisfirma.
  16. Een verhuizing kan door de klant steeds verplaatst worden naar een andere datum mits dit minstens 7 dagen op voorhand gebeurt.
  17. Indien de klant beslist de verhuizing te annuleren, wordt de waarborgsom niet terugbetaald en kunnen er extra kosten aangerekend worden. Deze bedragen MINIMUM 150 EURO per halve dag.
  18. Voor elke volledige verhuizing worden minimum 3 uur aangerekend (behalve bij liftservice).
  19. Bij problemen of klachten verzoeken wij u geen discussie aan te gaan met de verhuizers, maar direct het bureau te contacteren, waarna indien nodig iemand van de firma zal langskomen.
  20. De facturen zijn steeds betaalbaar voor de vervaldatum (zoals vermeld op de factuur) en dit zonder korting tenzij dit anders vermeld zou staan op de factuur.
  21. Alle facturen brengen van rechtswege en zonder ingebrekestelling een verwijlsintrest op van 12 % per jaar vanaf de factuurdatum. De klant is van rechtswege en zonder ingebrekestelling een contractuele schadevergoeding verschuldigd van 10 % van het totale factuurbedrag, met een minimum van 100 EURO, voor iedere factuur die niet betaald is binnen de 15 dagen na de factuurdatum.
  22. De Rechtbanken van Oost-Vlaanderen, afdeling Gent zijn uitsluitend bevoegd om kennis te nemen van alle geschillen voortvloeiend uit onderhavige overeenkomst. Indien het geschil krachtens de bepalingen van het Gerechtelijk Wetboek behoort tot de bevoegdheid van de Vrederechter, zal de Vrederechter van het 2de Gerechtelijk Kanton van Gent uistluitend bevoegd zijn.
  23. Indien u een consument is, beschikt u over een termijn van 7 werkdagen waarbinnen u aan de overeenkomst kan verzaken zonder betaling van boete en zonder opgave van motief. De verzaking moet gebeuren in een document dat ondertekend is door de aanvrager en de verhuizing waaraan wordt verzaakt duidelijk identificeert. U beschikt niet over een verzakingsrecht indien u een verhuizing besteld heeft die moet worden uitgevoerd binnen een termijn van 7 dagen of minder.
  24. Partijen komen uitdrukkelijk overeen de verhuisfirma te ontheffen van alle aansprakelijkheid uit hoofde van schade aan personen of aan goederen, die ter gelegenheid van de verhuizing zou worden veroorzaakt.
  25. De verhuisfirma kan nooit aansprakelijk gesteld worden uit hoofde van materiële of lichamelijke schade, aan of door de klant of aan of door zijn helpers toegebracht aan wie ook, zelfs niet indien het schadegeval zich voordoet ter gelegenheid van de samenwerking tussen een aangestelde van de verhuisfirma en de klant en/of zijn helper(s).
  26. Schade aan planten, schilderijen, aquariums, waterbedden, dieren en trapzalen blijft steeds van de aansprakelijkheid van de verhuisfirma uitgesloten.
  27. Schade veroorzaakt door weersomstandigheden blijft steeds uitgesloten van de aansprakelijkheid van de firma. (zie punt 5)
  28. Krassen zijn steeds uitgesloten van de aansprakelijkheid van de firma.
  29. Er mag niet meer dan 20% breekbare materialen vervoerd worden per wagen.
  30. Gewone mechanische, elektrische en elektronische ontregelingen zonder uitwendige oorzaak zijn uitgesloten van de aansprakelijkheid van de firma.
  31. In geval van schade aan een verzekerd voorwerp, voortkomend uit een gewaarborgd risico, zal de schadevergoeding door de verzekeraars verschuldigd, de herstellings- of restauratiekosten der beschadigde voorwerpen, zoals voorzien in het expertiseverslag, niet te boven gaan. Hierdoor is elke waardevermindering die de goederen, na herstelling of restauratie zouden hebben, uitgesloten van de verzekering.
  32. Schade toegebracht door de klant of zijn helper(s) valt steeds buiten de aansprakelijkheid van de verhuisfirma.
  33. DE KLANT DIENT ZIJN MEUBELEN, HET GEBOUW EN ANDERE ZELF TE CONTROLEREN OP MOGELIJKE BESCHADIGINGEN EN DIT IN AANWEZIGHEID VAN DE VERHUIZERS.
  34. In geval van schade dient de klant in AANWEZIGHEID van de verhuizers deze schade te specifiëren op het SCHADEFORMULIER. DE AANSPRAKELIJKHEID VERVALT NA HET VERTREK VAN DE VERHUIZERS.
  35. Bij bestelling van onze diensten gaat de klant automatisch akkoord met bovenstaande voorwaarden

Algemene voorwaarden


Bij de bestelling van een liftservice, kraanservice, verhuizing of transport verklaart de klant zich automatisch akkoord met onze algemene voorwaarden, zoals hieronder vermeld.
• Tenzij bij andersluidende, uitdrukkelijke en schriftelijke voorwaarden, voorafgaandelijk opgesteld bij overeenkomst zijn onderhavige algemene voorwaarden steeds van toepassing tussen PS LIFT SERVICE BV en de klant. De medecontractant verklaart ze te kennen en te aanvaarden.
• De ondertekening van onze leveringsbon bij de levering geldt als aanvaarding in goede staat van de goederen. Klachten, zelfs bij niet ondertekening van de leveringsbon, worden slechts schriftelijk aanvaard binnen de 10 uur na de levering.
En op voorwaarde dat schriftelijk en uitdrukkelijk voorbehoud werd gemaakt (met opgave van redenen) bij de levering.
Goederen geleverd met ongeschonden uitwendige verpakking worden geacht als geleverd in goede staat. PS LIFT SERVICE BV
Neemt geen enkele verantwoordelijkheid voor niet-verpakte of onvoldoende verpakte goederen. In het kader van een “selfservice” transport waar de klant zelf voor helpende personen zorgt voor het manipuleren van de goederen.
Aanvaarden wij geen aansprakelijkheid in verband met de gemanipuleerde goederen.
• Onze klanten zijn aansprakelijk voor iedere schade die voortvloeit uit een gebrek aan informatie m.b.t. de precieze gegevens van de opdracht die zij ons toevertrouwen, meer bepaald m.b.t. de technische informatie over de aard van de goederen en de voorwaarden van onze tussenkomst. De klanten hebben de verplichting alle nuttige voorzorgsmaatregelen te nemen om de uitvoering van onze opdracht te vergemakkelijken o.a. wat de doorgang van het Meubilair en het gebruik van onze toestellen betreft. De klant moet alle noodzakelijke maatregelen nemen opdat de voertuigen en werktuigen nodig bij zijn verhuizing kunnen parkeren bij aankomst. Indien het politiereglement het voorschrijft, zal de klant, op zijn kosten, de nodige plaats reservaties aanvragen voor de voertuigen en werktuigen nodig bij zijn verhuizing. In geval dat onze prestaties zich beperken tot zuivere liftverhuur met bedieningspersoneel beperkt onze aansprakelijkheid zich uitsluitend tot schade die voortvloeit uit machinebreuk. De klant is ten allen tijde aansprakelijk voor eventuele schade aan gebouwen, afsluitingen, vensters e.d. zonder zich te kunnen verhalen op de verhuurder tijdens het plaatsen, het gebruik en terugbrengen.
• Alle betalingen dienen te geschieden op ons adres van PS LIFT SERVICE BV netto en contant. Zonder korting, en voor de vervaldag zoals vermeld op de factuur.
• Bij niet betaling op de vervaldag van de factuur is van rechtswege en zonder ingebrekestelling een intrest van 12% per jaar verschuldigd vanaf factuurdatum. De facturen zijn betaalbaar op 14 dagen na factuurdatum. Bovendien zal ingeval van gehele of gedeeltelijke wanbetaling op de vervaldag, ten titel van schadevergoeding een bedrag van 10% van het factuurbedrag met een minimum van € 100 verschuldigd zijn en dit van rechtswege en zonder ingebrekestelling, zelfs bij toekenning van termijnen van respijt en boven op de intrest.
• Door het niet betalen van één van onze facturen op de vervaldag worden al onze schuldvorderingen op dezelfde klant onmiddellijk opeisbaar en kan, naar eigen goeddunken, de uitvoering van lopende contracten opgeschort worden of geheel of gedeeltelijk als nietig beschouwd worden. In geen geval zal de klant gerechtigd kunnen zijn op enige schadevergoeding.
• Elke betwisting, van welke aard ook, valt onder de uitsluitende bevoegdheid van de Rechtbank van Oost-Vlaanderen te Gent,
• De Rechtbanken van Oost-Vlaanderen, afdeling Gent zijn uitsluitend bevoegd om kennis te nemen van alle geschillen voortvloeiend uit onderhavige overeenkomst. Indien het geschil krachtens de bepalingen van het Gerechtelijk Wetboek behoort tot de bevoegdheid van de Vrederechter, zal de Vrederechter van het 2de Gerechtelijk Kanton van Gent uitsluitend bevoegd zijn.
• Bij bestelling van een liftservice, kraanservice, verhuizing of transport verklaart de klant zich automatisch akkoord met onze
Algemene voorwaarden zoals hierboven vermeld.